Cursusinhoud
Na afloop van de opleiding kunt u zowel tactisch als communicatief op effectieve wijze een (telefonisch)interview afnemen. U weet op een respectvolle manier zo veel mogelijk feiten te achterhalen om te komen tot waarheidsvinding.
Kernbegrippen bij deze training zijn: voorbereiden van het (telefoon)gesprek, interviewtechnieken en -strategieën, gespreksvaardigheden en het omgaan met non-coöperatief gedrag, emoties en/of druk. Ook wordt in de training onderscheid gemaakt tussen de verschillende benaderingen als het gaat om een verdachten- of getuigeninterview.
Voor wie?
Deze opleiding is bedoeld voor medewerkers die zich bezighouden met (fraude)onderzoeken en daarvoor mensen interviewen - telefonisch of in een persoonlijk gesprek - om een helder beeld te krijgen van de situatie. Bent u bijvoorbeeld fraudeonderzoeker bij een bedrijf, een financiële instelling, een (zorg)verzekeraar of bij de overheid en moet u regelmatig verdachten en/of getuigen ondervragen? Dan is deze opleiding bestemd voor u.
Geen vooropleiding vereist.
Cursusduur en -tijden:
15 contacturen.
|